SiLver Coins..

SiLver Coins..

Saturday 2 July 2011

Adakah PERAk Bersedia Bergerak Lebih Tinggi????...

Ia emas - dan tidak perak - yang mendapat semua perhatian menjadi diberikan kepada logam berharga sekarang ini , dan mengapa tidak harus ia? Lagipun , emas telah naik sembilan tahun dalam satu barisan menentang dolar AS dan bertambah semasa tempoh ini di satu kadar purata tahunan menarik 17.1%.

Dalam satu kesinambungan aliran ini, emas naik 9.9% tahun hingga tarikh, membuat ia satu daripada dekad ini terbaik mempersembahkan kelas-kelas aset. Tetapi jangan terlepas pandang perak. Walaupun ia telah naik hanya tujuh sembilan tahun lepas, 17.6% purata kadar tahunan penghargaan perak sepanjang tempoh ini sebenarnya adalah lebih tinggi daripada itu pencapaian emas. Tahun ini perak telah naik 9.7%, lebih kurang sama banyak sebagai emas.

Implikasi kadar-kadar serupa ini penghargaan adalah emas / nisbah perak, yang merupakan jumlah auns perak yang sama dengan nilai satu auns emas, berubah sedikit dekad ini. Hasil ini walaupun melindungi kemeruapan biasa perak. Walaupun emas / nisbah perak berubah sedikit dari permulaan dekad bagi hadiah, ia telah berada dalam satu jenis-jenis perniagaan luas yang sebenarnya melanjutkan untuk hampir dua dekad, mengikat antara 46 dan 84 auns perak menyamai satu auns emas.

No comments:

Post a Comment